niedziela, 4 września 2011

origami: moje szkolenia

origami: moje szkolenia
Program autorski warsztatu:
„PAPIEROWE CUDA” – CZYLI WYKORZYSTANIE SZTUKI ORIGAMI JAKO FORMY PRACY I TERAPII NA ZAJECIACH

Autor:
mgr Bogumiła Kycia

Ilość godzin dydaktycznych (warianty):
20 godzin

Adresat:
Pedagodzy, wychowawcy, wychowawcy świetlic, opiekunowie grup poza szkolnych pracujących w różnych placówkach opiekuńczo- wychowawczych, nauczyciele techniki, sztuki, nauczyciele nauczania zintegrowanego, nauczyciele przedszkola, nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjum.


Opis warsztatu:
Celem zajęć jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli w szereg ciekawych metod aktywizujących, plastycznych i przeżyciowych. Metody te przeznaczone są głównie do wykorzystania na lekcji. Ich celem jest podniesienie efektywności i atrakcyjności działań podejmowanych z uczniami. Uczestnicy zajęć wykonują prace, modele w sztuce, origami płaskie z kwadratu i koła, elementy modułowe, proste formy atrakcyjne dla dzieci, które wspomagają ich rozwój. Warsztat daje gotowe pomysły, modele, które z powodzeniem można wykorzystać w ciągu roku szkolnego.



Program autorski warsztatu: „Tęczowy świat koralików”
Autor:
mgr Bogumiła Kycia

Ilość godzin dydaktycznych (warianty):
10 lub 15 godzin

Adresat:
Pedagodzy, wychowawcy, wychowawcy świetlic, opiekunowie grup poza szkolnych pracujących w różnych placówkach opiekuńczo- wychowawczych, nauczyciele techniki, sztuki, nauczyciele nauczania zintegrowanego, nauczyciele przedszkola, nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjum, studenci pedagogiki oraz osoby chcące rozwijać zdolności manualne, pasje.


Opis warsztatu:
Warsztat jest propozycją wykorzystania zajęć dodatkowych jako narzędzia do stymulowania w dziecku podstawowych wartości ważnych dla jego rozwoju i twórczości. Celem warsztatu jest nie tylko nauka kilku technik projektowania, poszukiwania pomysłów i konstruowania kolczyków, wisiorków, naszyjników, przywieszek do komórek, na mp3 itp., ale także znalezienie ciekawego sposobu na twórczość ucznia, pobudzenie motywacji do tworzenia oraz kształtowania postawy szacunku i zadowolenia z wytworów swojej własnej pracy.
Umiejętności te można wykorzystać w różnego rodzaju przedsięwzięciach, na festiwalach twórczości, imprezach, festynach, kiermaszach i innych imprezach środowiskowych oraz zajęciach techniki i sztuki.




Program autorski warsztatu: „Mali odkrywcy” – czyli praca z bajką, by radzić sobie z problemami to znaczy by „lepiej żyć”.
Autor:
mgr Bogumiła Kycia

Ilość godzin dydaktycznych (warianty):
10 lub 15 godzin

Adresat:
Pedagodzy, wychowawcy, wychowawcy świetlic, opiekunowie grup poza szkolnych pracujących w różnych placówkach opiekuńczo- wychowawczych, nauczyciele techniki, sztuki, nauczyciele nauczania zintegrowanego, nauczyciele przedszkola, nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjum, studenci pedagogiki oraz osoby chcące rozwijać zdolności manualne, pasje.


Opis warsztatu:
Warsztat jest propozycją wykorzystania zajęć dodatkowych jako narzędzia do stymulowania prawidłowych postaw społecznych, adaptacyjnych, pokonywanie lęku, fobii, negatywizmu, niedostosowania społecznego. Celem warsztatu jest nie tylko nauka korzystania z bajek, bajek terapeutycznych, ale warsztat ten dostarczy ciekawe pomysły do pracy z dziećmi i młodzieżą jak również pozwoli odkryć potrzebę zmiany często własnego myślenia.
Technika bajkoterapii zdecydowanie pozwoli „lepiej żyć” tzn. sprawniej funkcjonować w środowisku, nie poddawać się w chwilach trudnych, zapobiegać czarownictwu itp.


Program autorski warsztatu: „Sztuka użytkowa - czyli iriss, quiling, Tebag”
Autor:
mgr Bogumiła Kycia

Ilość godzin dydaktycznych (warianty):
20 godzin

Adresat:
Pedagodzy, wychowawcy, wychowawcy świetlic, opiekunowie grup poza szkolnych pracujących w różnych placówkach opiekuńczo- wychowawczych, nauczyciele techniki, sztuki, nauczyciele nauczania zintegrowanego, nauczyciele przedszkola, nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjum, studenci pedagogiki oraz osoby chcące rozwijać zdolności manualne, pasje.


Opis warsztatu:
Warsztat jest propozycją wykorzystania zajęć dodatkowych jako narzędzia do stymulacji w dziecku podstawowych wartości ważnych dla jego rozwoju i twórczości. Celem warsztatu jest nauka kilku technik, takich jaki m.in. iriss, quiling, Tebag oraz wypracowanie technik, które można wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą. Wykonane ozdoby, kartki i elementy mają bardzo szerokie zastosowanie w pracy całorocznej. Świetne do wykorzystania w różnego rodzaju przedsięwzięciach - na festiwalach twórczości, imprezach techniki i sztuki oraz festynach, kiermaszach i innych imprezach środowiskowych.






Program autorski warsztatu: „STRES i co dalej?” lub „Naucz się odpuszczać”
Autor:
mgr Bogumiła Kycia

Ilość godzin dydaktycznych (warianty):
10 lub 15 godzin

Adresat:
Pedagodzy, wychowawcy, wychowawcy świetlic, opiekunowie grup poza szkolnych pracujących w różnych placówkach opiekuńczo- wychowawczych, osoby na co dzień stające prze dziećmi i młodzieżą, osobami dorosłymi. Również jako forma samokontroli dla samego siebie i poszukiwania dobrych metod pozytywnego ukierunkowania stresu.


Opis warsztatu:
Warsztat jest propozycją uświadomienia sobie przyczyn, skutków i co najważniejsze jak się nie poddać stresowi. Celem warsztatu jest nie tylko nauka kilku metod radzenia sobie ze stresem, ale odkrycia sytuacji stresogennych i możliwość im zapobiegania. Metamorfoza myślenia przyda się każdemu, kto jest bardzo aktywny, ambitny i czasem nie potrafi odpuścić.
Umiejętności te można wykorzystać w pracy, w życiu codziennym w kontaktach z bliskimi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz